storyofmydream.blogg.se

Hej hösten

Okej,så Ville ser ut som värsta björnen och blir lite svettig bara man skrittar. Jag har tänkt att jag skulle klippa,jag ska inte klippa och nu idag,för att vara ärlig är jag lite som ett "frågetecken".
För två dagar sedan fick jag höra av mamma att det kommer att vara den kallaste vinter i år som det inte varit på länge. 
Hellre klipper jag inte honom då det kommer att vara kallt på vinter och jag slipper sätta på täcken hit och dit men då tycker jag synd om hästen som blir lite svettig bara för skritt eller mycket svettig för hård träning.. :-(
Skitsamma om det blåser eller är kallt ute,han blir ändå svettig. 
Blev lite longering igår snabbt,pigg i början men sen orkade han inte mera. Min vän fick skritta av honom åt båda hållen(själv förstås) då han var mycket svettig och anfådd!
Självklart blev han mindre anfådd när min vän hade skrittat av honom. 
Jag skrittar mest på honom och lite travar då jag har den jäkla rädslan kvar. Han är ej utbildad ännu. 
Har faktiskt en provridning idag,en tjej ska kanske börja rida Ville(medryttare). Hon rider säkert i skritt och mycket trav. Lite galopp förstås. 
Har ni något förslag? Klippa? Inte klippa?

Har även fått låna av stallägaren en fårskinnspadd för att se om sadeln skulle bli bättre. Min vän fick testa igår(därför måstade hon skritta på honom lite) och det såg helt bra ut!
Får testa den några gånger till för att se om den verkligen funkar. :-)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Jag skulle inte klippa med tanke på att han inte är klar utbildad och du rider inte nått hårt ännu.
Klipp nästa vinter istället. ;)

2 Kajsa
skriven :

Du kan halvklippa honom!

3 Julia
skriven :

Klipp inte! Finns svettäcken,om han är fortfarande svettig och svettäcket har inte hjälpt så mycket så skulle jag halvklippa/helkkippa honom!