storyofmydream.blogg.se

Sista ridlektionen före resan

Idag var det den sista ridlektionen före min semester vilket gick helt bra!
Vi tränade på att göra halter,ställa hästen så att han skulle ha huvudet inåt,han skulle gå på tygeln och två gånger tog vi småa steg trav. 
Ingen longering idag. 
Insåg att det är dags att börja använda spö då han testar.. 🙄
Måste longering hästen dagen före jag rider då han var extra pigg idag efter..
Stallägarens ena hund kommer springande på ridplan med en blinkande "halsband" och var gör hästen då?
Sticker iväg i galopp rakt där stenar och ett träd finns på ridplan men som tur höll jag mig kvar i sadeln hur bra som helst och fick stanna hästen. 
Jag tänkte ju inte på något bara att hålla mig kvar i sadeln och stanna honom. 
Jag trodde det var en häst som kom springande på ridplan så jag hoppade ju direkt ner när jag hade fått Ville att stanna. 
Stallägaren gick ju iväg med sin hund in till stallet och för att hämta ett spö. 
Jag gick lite med Ville på ridplan då han var rätt "uppjagad".
När hon väl kom tillbaka till ridplan så fortsatte vi. Upp på hästen och fortsatte som normalt. 
Tränade mycket på skritten och halter,få han ställd inåt och få han gå på tygeln. 
Såna lätta saker för att få mig lite lugn och hästen blev ju lugn och avslappnad när jag blev det!

Men jag är jätte nöjd att vi börjar få iordning på skritten nu utan att nån behöver longera oss och att jag inte föll av fast min ena skänkel hade lossnat från ena stigbygeln. ;-)
Stolt matte som har en häst som är rätt chill och rolig ibland. 
Han skulle ju ha kunnat vägra stanna eller sticka iväg,kasta av mig,såna saker.
När vi var klara fick Ville en morot som belöning vilket han blev glad över och ville ha mera.. Godis råttan min. 💩

Måste även tillägga att jag har äntligen hittat en sadel som passar oss båda! 
Dock väldig dyr sadel men vad som helst för att man ska hitta rätt sadel. 💞
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: