storyofmydream.blogg.se

Ska Ville avlivas?

Kära lilla anonyma person,
Jag vet inte var du har fått det ifrån att Ville ska avlivas och NEJ han ska INTE avlivas. 
Varför skulle han avlivas om han är frisk?

Visst,det går rykten att jag är djurplågare och köper bra hästar för att sedan sälja de när de blir dåliga. Vet inte dock som går runt och säger detta men jag har en aning vem det är..
Så jag ska väl skriva vem JAG är. 
Jag är en djurmänniska.
Jag skulle aldrig förstöra en häst eller låta en frisk häst avlivas. 
Jag är känslig. 
Jag vill alltid hästens bästa. 

Det som hände med Lydia(min första häst) var det inte planerat att hon skulle avlivas. 
När jag köpte henne tog jag ut veterinären och hon sa att hästen hade en kota som hoppat fel. 
Lång historia men hon blev värre och vi gjorde allt för att hjälpa henne.
Det blev bättre,blev värre,fick vila nästan 2 veckor tills vi märkte att hon blev bara värre. 
Det kändes förjävligt att vara med om nått sådant,speciellt med första hästen. 
Detta är inget jag vill diskutera något mera. 

Alli lever,en härlig kvinna köpte henne och lever livet som skogsmulle häst idag!

Jag har haft så jävligt otur med mina två första hästar. 
Ville är tyvärr ej tillsalu,kommer ej att avlivas. 
Han kommer att vara min i fleeeera år. 

Jag har blivit lurad,besviken,hjärtkrossad,lycklig,ledsen,rädd,orolig. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: