storyofmydream.blogg.se

Spanska

Eftersom jag inte har varit till Gran Canaria på flera år så har förstås språket spanska åkt bort. Visst,det kommer säkert tillbaka när jag såväl är där men bara för att förbereda mig så ska jag börja se på spanska serien Los Serranos.
Och på konstigt sätt så lyssnar jag mycket på spanska musik som vi har hemma. Okej,det är gammal musik från 2000-2003,kanske inte så gammalt men några år gammalt.

Vem vet,kanske jag bestämmer mig att flytta dit om nått år eller reser dit igen!
Så språket måste jag lära mig nu. 
Fan vad jag längtar redan!  
Att få träffa sina kusiner,fastrar,farmor,kulturen mm. ska bli så roligt och härligt.

Kanske jag bjuder senare på gamla bilder från den tiden när vi bodde i Gran Canaria! ;-)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: