storyofmydream.blogg.se

Stallet på en fredag kväll

Min vän Felicia följde med till stallet för att rida lite Ville. Longerade han lite i början och använde hjälptyglar gummiband något. Gick helt bra för att vara första gången med gummiband!
Var han pigg?
Nej. 
Mer som försiktig så han inte skulle ramla ner.. 

Vi trodde att Ville testade Felicia men när han bara fortsatte bråka och fortsatte..
Han var sådär i tisdags också men då var det en ny ryttare så såklart trodde jag att han testade henne men Felicia har ridit Ville flera gånger så det var konstigt i såna fall.
När hon väl hade ridit kollade jag sadeln och den såg inte bra ut på Ville sådär mitt i allt..
Kanske därför han hotade att sparka när vi sadlade och spände sadelgjorden?
Han försökte säga något. 
Nej,det är inte fel på ryggen. Han har inte ont!
Varför såg jag detta inte tidigare?
Nu är det förbjudet att rida tills jag hittar en ny,bra sadel som sitter bra på Ville. 

Stolt matte allafall som har en häst som visar tydligt att något är fel. :-)



Imorgon blir det att åka till Sundom för att hämta två sadlar på prov,åka till stallet,ge hö till hästarna ute,mocka boxarna + sopa,sätta hö till alla boxar,ta in 3 hästar,prova sadlarna på Ville samt kanske motionera om jag hinner,ska även putsa träns och sadel(sätta sadeln tillsalu),ta in resten av hästarna,släcka och hem. 
Super trevlig dag son jag ser framemot! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: